Blue Nun Pink

Roseeviinit
Salaatit kasvisruoka Salaatit kasvisruoka Salaatit kasvisruoka
Vähärasvainen kala Vähärasvainen kala Vähärasvainen kala
Sushi Sushi Sushi
Makea jälkiruoka Makea jälkiruoka Makea jälkiruoka
Tuttu Blue Nun viini puolimakeana roseeversiona.
Katso myymäläsaatavuus Alko.fi
Alkon tilausvalikoimassa Tilausvalikoiman tuotteita voit tilata kätevästi Alkon verkkokaupasta. Toimitusaika 2-4 päivää.
Blue Nun Pink
Katso myymäläsaatavuus Alko.fi
Alkon tilausvalikoimassa Tilausvalikoiman tuotteita voit tilata kätevästi Alkon verkkokaupasta. Toimitusaika 2-4 päivää.
Maku
Puolimakea, keskihapokas viini on maultaan hedelmäinen, metsämarjainen ja mansikkaine.
Tarina
Blue Nun on ensimmäinen lifestyle-brändi viinimaailmassa. Vuonna 1923 saksalainen H. Sichel Söhne lanseerasi ensimmäisen viinibrändin nimeltään Blue Nun 1921. Etiketti ja tuotenimi haluttiin luoda kuluttajaystävälliseksi vaihtoehdoksi yleisesti käytetyille goottilaisille kirjaimille ja pitkille saksalaisille nimille. Kirkko on aina ollut Reinin ja Moselin alueilla hyvin vahvasti mukana rypäleiden kasvatuksessa ja viinin valmistuksessa. Ensimmäisissä Blue Nun -etiketeissä oli siniasuisia nunnia keräämässä viinirypäleitä ja niissä luki Liebfraumilch (Pyhän Neitsyen maito).
Tuotetyyppi
Makeus/täyteläisyys
Rypäleet
Bobal
Sokeripitoisuus
25.00 g/litra
Alkoholipitoisuus
11.00 %
Pakkauskoko
75 cl
Pakkaustyyppi
Lasipullo
Korkki
Kierrekorkki
Tuottaja

Langguth

Langguth on yksi merkittävimmistä saksalaisista viinitaloista. Langguth on edelleen vahvasti perheyritys ja Franz Langguth on juuri aloittanut yrityksen johdossa. Langguthille viinin hyvä hinta-laatusuhde on tärkeä arvo jota he pyrkivät tuomaan kuluttajille ympäri maailmaa.
Lue lisää tuottajasta
Altian tuotenumero
1026901
Alkon tuotenumero
929055

Ruoka - ja tarjoiluvinkit

Langguth

Langguth on yksi merkittävimmistä saksalaisista viinitaloista. Langguth on edelleen vahvasti perheyritys ja Franz Langguth on juuri aloittanut yrityksen johdossa. Langguthille viinin hyvä hinta-laatusuhde on tärkeä arvo jota he pyrkivät tuomaan kuluttajille ympäri maailmaa.