Blue Nun brändi on Saksan tunnetuimpia brändejä, joka on ollut Suomessa markkinoilla jo yli 30 vuotta. Tämä runsaan marjainen, puolikuiva rosee löytyy nyt ruokakauppojen hyllyiltä. Vuoden viinit KULTAA 2025, ruokakauppojen roseeviinit.
Herkullisen marjainen, lähes kosiskelevan vadelmainen, runsaan mansikkainen ja kypsän punaherukkainen maku. Puolikuivan maun leikkaa sitruunan runsas hapokkuus tehden siitä suutuntumaaltaan miellyttävän. Maun viimeistelee kevyt kukkaisuus.
Toimii loistavasti seurusteluun tai monipuolisesti erilaisten ruokien kaverina. Kokeile kala- ja kasvisruokien, mausteisen grilliruoan tai makeiden jälkiruokien kanssa.
Blue Nun on ensimmäinen lifestyle-brändi viinimaailmassa. Vuonna 1923 saksalainen H. Sichel Söhne lanseerasi Blue Nun 1921 -nimisen viinin. Etiketti ja tuotenimi haluttiin luoda kuluttajaystävälliseksi vaihtoehdoksi siihen aikaan yleisesti käytetyille goottilaisille kirjaimille ja pitkille saksalaisille nimille.