Suomen suosituin ranskalainen kuohuviini Ballet uudisti ulkoasuaan ja laatuaan

Löydät Ballet-kuohuviinin kaksi tuttua suosikkia Alkon hyllyiltä nyt sisältä ja ulkoa uudistuneena. Lue mikä Ballet’ssa on parempaa!
ballet kuohuviini

Ballet-kuohuviinit valmistetaan tästä lähtien luonnonmukaisesti. – On luontevaa, että Suomen suosituin ranskalainen kuohuviini on valmistettu luonnonmukaisesti, ja se on meille viinin valmistuttajana myös tärkeää, kertoo Altian Business Development Manager Markus Hannula.

– Ballet’n rypäleet on viljelty sertifioidusti luonnonmukaisesti sekä tuotantoprosessi noudattaa luomusäännöksiä. Se tarkoittaa erityisesti sitä, että sulfiittien maksimimäärä on tiukemmin säädelty.

Myös viinien makuprofiilia on muokattu raikkaampaan suuntaan. – Jotkut ihmiset tykkäävät kuivemmasta, toiset vähän makeammasta, Markus summaa Ballet Brutin ja Demi Secin eroja. Hiilidioksidi eli kuplat sekä viinin hapokkuus raikastavat kuohuviinin sisältämää sokerimäärää. Charmat-kuohuviinimenetelmällä valmistetun Ballet’n pehmeät kuplat tuovat mukavan suutuntuman.

Erittäin kuivan Ballet Carte Noir Organic Brutin mausta voi löytää päärynän, omenan ja kypsän sitruunan aromeja sekä kevyttä mausteisuutta. Nauti alkumaljana sekä kala- ja kasvisruokien kanssa.

Puolimakean Ballet Carte Noire Organic Demi-Secin runsaasta mausta erottaa kypsän omenan aromeja ja kevyttä hunajaisuutta. Nauti alkumaljana ja itämaisten ruokien kanssa.

Luomu-Ballet’n korkki on valmistettu vastuullisesti

Itse luonnonmukaisesti valmistetun viinin lisäksi myös Ballet’n korkkivalinta on tehty vastuullisesti, sillä se on valmistettu FSC-sertifioidusta korkkitammesta. Forest Stewardship Council on kansainvälinen, voittoa tavoittelematon kansalaisjärjestö ja vastuullisen metsien käytön sertifikaattijärjestelmä. Korkkiin käytetyn tammen alkuperänä on siis vastuullisesti hoidetut metsät.

Myös Ballet’n ulkoasu uudistui

Ballet’n design on nyt nimensä mukainen eli etikettiin on nostettu elegantti balettitanssija. Ulkoasu-uudistus on suunniteltu yhdessä kuluttajien kanssa. – Yhteensä 300 suomalaisen kuohuviinin ystävän mielipiteet ja toiveet on otettu huomioon etiketin suunnittelussa, Markus kertoo. – Kaunis ulkoasu täydentää tyylikkäästi entistä paremman makuista ja luontoa kunnioittaen valmistettua kuohuviiniä.